ريحة العود
شف يابعدي ، ترانا مركبين كاشف ونعرف الزائر من اللي مسجل.

(ماراح اخليك الا وانت مسجل)

و إذا كنت عضو تفضل بالدخول

و إذا نسيت كلمة المرور

أرسل رسالة إلى البريد الإلكتروني : r-3oo@hotmail.com

تميز - إبدآع . .

الرئيسيةبوآبتي الخآإصةمكتبة الصورالإعلانآتالتسجيلدخول
يمنع الإشهار منعاً باتاً . . و سيتم إتخاذ الإجراءات اللازمة مع العضو . . و للعلم أيضاً يمنع أخذ أي شي من المنتدى و سيتم إتخاذ الإجراءات اللازمة مع العضو و قد يطرد . .

شاطر | 

لماذا انا محجبة ؟

كاتب الموضوعرسالة
عاشقة الجنان
مسآعدة المديرهـ . . ♥
مسآعدة المديرهـ . . ♥

مُساهمةموضوع: لماذا انا محجبة ؟   الأربعاء فبراير 17, 2010 4:11 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

لماذا أنا محجبه

1-علشان انا حرة … مش من حق حدا يشوف مني اللي ما بدي يشوفه إلا بإرادتي … ومن حقي اختار مين اللي يشوف مني أجمل ما عندي .. واللي علشان يشوفني ويبقى حقه وحلاله عن طيب خاطر.. لازم هو كمان يعطيني مشاعره واللي باقي من عمره عن طيب خاطر…

2 - علشان أنا غالية .. بينفعش أقلل من قيمة نفسي واخليها عرضة لكل العيون .. ويبقى خروجي مكشوفة ضوء أخضر لكل من هب ودب يسرق مني ولو نظرة لأي جزء مش متغطي مني .. حتى لو مكنش قصدي … بس مش حقدر امنعه … (كامل اعتذاري لغير المحجبات.. ولكن هاذا اللي حيوصل منك لضعيفي النفوس حتى لو مكنش هاذا قصدك.. وعلشان هيك ربنا فرض الحجاب . علشان ميطمعش الذي في قلبه مرض) … .

3 - علشان أنا باحترم نفسي .. وشايفة نفسي كبيرة قدام نفسي .. وبينفعش أنزل سوق المنافسة في الأنوثة علشان أفوز في الآخر بنظرة شهوانية أو كلمة غزل رخيصة أو عرض صحوبية…

4 - علشان انا جمالي مش خارجي وبس.. ومن حقي ان اللي ييجي يتجوزني .. واللي حعطي الباقي من عمري .. واللي حياخد كل مشاعري .. واللي حاقاسمه أحلامي وأفكاري .. واللي حخلف منه ولادي .. وحاربيهم معاه .. مايختارنيش على مقاييس شكلية وبس .. أو تبقى هي هذه العامل الأساسي في أختياره ليا … علشان هيك مش ضروري يشوفني في كامل زينتي وجمالي قبل ما ! تجوزني . . الأهم انه يحب روحي ويعجب بشخصيتي .. ويرتاح معايا نفسياً.. (أصل في بنات بتأجل الحجاب لحد ما تتجوز.. على أساسا انها تكون شنكلت واحد وضمنته.. مع إن مفيش حاجة مضمونة في الزمن هاد.. واللي اختارها علشان جمالها .. ممكن جدا يتجوز عليها واحدة أجمل منها.. لأنه أكيد في الأجمل منها يعني)..

5 - علشان أنا باخاف على أخوتي في الله اللي بيشوفني في الشغل أو في االجامعه أو في المواصلات أو في الشارع .. ويمكن يكون حابب يتقرب من ربنا .. وبيجاهد نفسه علشان يغض بصره.. فمبرضاش لنفسي اني اكون سبب في اني افتنه..

6 - علشان أنا حامله هم أخوتي في الله اللي نفسه يتجوز ومش قادر لضعف إمكانياته المادية .. فمش ضروري يعني ازود عليه همومه… وأخيله في الرايحة والجاية ..

لماذا انا محجبة ؟
صفحة 1 من اصل 1